Plan with the other #3

Heei, het is weer tijd voor een plan with the other. Vandaag kunnen jullie lezen over de planningen van Rachel. Ik hoop dat jullie het een leuke serie vinden!


 

Stel jezelf eens voor…

Mijn naam is Rachel. Een moeder van 2 puber dochters van 12 en 13 jaar, en vrouw van Ronald. Wij hebben 2 bedrijven, een bouwbedrijf gerund door manlief en een fotografiebedrijf wat door mij gerund word, en daarnaast vind ik het heerlijk om blogpost te maken en te vloggen en ook die staan altijd in de planning voor http://www.lafamiliab.nl. Planning is voor ons heel belangrijk  en vind ik zelf heel fijn werken en kan mijzelf dan ook best wel een controle freak noemen J

Waarvoor maak je planningen? (bijvoorbeeld werk, hobby’s, etc.)

Ik maak planningen voor alles eigenlijk. Voor de boodschappen, voor het huishouden, voor de meiden en voor de bedrijven en voor het gezin.

Wat is jou manier van plannen?

Mijn manier van plannen is er elke dag even voor te gaan zitten, en dat gebeurd meestal na het eten. Dan begint de planning voor de volgende dag eigenlijk al want na het eten bespreken we altijd wat we de volgende dag gaan eten en plan daarvoor dan de boodschappen in, dan ga ik aan de planning van het gezin beginnen. De trainingen van mijn oudste dochter en de wedstrijden checken (ze voetbalt heel fanatiek) dan ga ik de zakelijke planning doen,  en daarna ga ik de fun dingen altijd inplannen. Alles gaat bij ons op schema en op tijd.

Doe je eerst de leuke dingen of bewaar je die voor het laatst?

Leuke dingen doe ik het laatste want andere zaken hebben een prioriteit, maar daar schuiven we ook wel regelmatig in, dan heb ik zoiets van nou nu even fun hebben en de planning draaien we even om.

Als je een planning maakt, weet je er dan altijd aan te houden?

Ja!! Als ik mij juist niet aan de planning houd word ik daar redelijke chagrijnig van omdat ik dan “uit mijn ritme” ben om het zo maar te zeggen

Waardoor weet je aan je planning te houden of waardoor juist niet?

Ik weet mij aan de planning te houden omdat ik weet dat als ik het niet alles zich opstapelt en het een grote chaos kan worden of al is.

Wat gaat vaak mis met plannen?

Met mijn planning gaat eigenlijk nooit wat mis, maar gaat de mist in door afspraken die te laat komen of afgezegd worden of het verkeer wat niet mee werkt

Wat gaat bijna altijd goed met plannen?

Cliché….maar alles gaat goed met de planning hier. Als je eenmaal gewent bent en in het ritme zit kan het gewoon niet fout gaan.

Wat is voor jou echt een don’t betreft plannen?

Teveel dingen plannen waarvan je al van tevoren weet dat het niet gaat lukken of gaat werken!

Wat is je ultieme tip voor een goede planning?

Mijn tip….maak een schema, of koop een goede agenda en plan dingen ruim van te voren of zeker een dag of 2 van te voren en plan niet in eens teveel want dat gaat niet werken. Structuur krijgen betekend hier minder chaos en stress.

Heb je nog een aanmerking?

Nee geen aanmerkingen, alleen dat ik het heel leuk vond om in te vullen!

3


Dit was alweer het interview met Rachel. Je kan je zeker nog aanmelden door even een mailtje te sturen en dan krijg je de vragenlijst.

Groetjes Annelot

 

Geef een reactie

